Intrucat multe produse pregatite contin deja sare in prepararea lor, este convenabil sa evitam sa exageram atunci cand le condimentam sau sa alegem sa folosim alte condimente pentru a adauga aroma.

Retentia de lichide sau edemul este o problema foarte frecventa.  Cauzele sale posibile sunt:

  • O dieta dezechilibrata.
  • Stilul de viata sedentar
  • Nu bea suficienta apa in fiecare zi.
  • O multime de sodiu in dieta.
  • Circulatie deficitara din cauza sedentarismului.
  • Dezechilibru hormonal.
  • Lipsa de exercitiu.

Ce alimente sa evit daca am retentie de lichide

Bauturi alcoolice

  • Desi, atunci cand le consumam mergem la baie, adevarul este ca o buna parte din componentele pe care le ingeram se acumuleaza in organism (inclusiv zahar).
  • Alcoolul provoaca retentie de lichide, potrivit acestui studiu al Universitatii Autonome din Madrid.
  • Un pahar de vin pe zi nu este o problema. Cocktailurile, berea sau bauturile alcoolice nu trebuie baute de mai multe ori pe saptamana.
Carnati
  • Cand mancam carnati, „acoperim” si peretii arterelor.  Crestem sansa de a avea un atac de cord.
  • In aceeasi „grupa” putem pune branzeturile prea sarate care insotesc carnatii intr-o „pica pica” tipica, precum si carnatii, sunca si slanina.
Gustari
  • Sunt, de asemenea, alimente care creeaza dependenta care nu ne permit sa avem grija de noi sau sa mancam doar o portie. Am terminat toata geanta!
  • Daca la apus mori pentru niste gustari atunci iti recomandam sa alegi: seminte de floarea soarelui, fructe uscate precum nuca sau piureuri de legume (naut, vinete etc.).
Zahar rafinat
  • Ca si in cazul sarii, daca organismul primeste aceste componente, nu poate elimina in mod corespunzator lichidele si provoaca umflaturi. 
  • In aceste cazuri, este indicat sa le reduceti consumul sau sa cautati alternative mai naturale, precum stevia, mierea sau scortisoara pentru asezonare.
Faina alba
  • Faina rafinata ofera carbohidrati. Acestea se acumuleaza in organism si nu permit rinichilor sa functioneze corect.
  • Acesti compusi, la randul lor, cresc cantitatea de apa prin incetinirea functiei renale .
  • In loc sa consumati faina alba, va recomandam sa alegeti faina integrala sau sa reduceti consumul acesteia. Veti vedea rezultatele in scurt timp.
Produse fabricate
  • Industria alimentara foloseste mult sodiu pentru a-si pastra produsele proaspete sau in stare buna.
  • Nu ne dam seama ce mancam si, desi nu le mancam, promovam retentia de lichide cu aceste alimente.
  • O tehnica buna consta in a nu aduce sare la masa. Nefiind in fata tentatiei va fi mai usor sa o eviti.
  • O alta optiune este sa-ti asezonezi mancarurile cu ierburi naturale, suc de lamaie sau ulei de masline. Vei fi mai sanatos si mai bogat si vei avea mai putin risc de retentie de lichide sau de boala.
Ce sa consum daca sufar de retentie de lichide?
  • Apa (intre 2 si 3 litri pe zi).
  • Indulcitori naturali (stevia, agave).
  • Fructe (pepene verde, grapefruit).
  • Infuzii de plante (musetel, ceai verde, menta).

In multe cazuri, oamenii cred ca acumuleaza grasime, dar, in realitate, este ca organismul nu purifica lichidele asa cum ar trebui .

Cand are loc retentia de lichide?

In primul pas, trebuie sa stiti ca este o acumulare de apa in tesuturile corpului, cand exista un dezechilibru intre fortele care regleaza modul in care lichidele circula prin diferitele zone ale corpului.

Daca nu putem elimina apa, aceasta se acumuleaza in anumite zone.

Daca suferi de retentie de lichide, o vei putea detecta cu usurinta, deoarece te vei ingrasa si vei simti umflaturi in diferite parti ale corpului (in special picioarele si gleznele).

Pentru a face testul trebuie doar sa apasati pielea timp de cateva secunde. Daca la indepartarea degetului apare un semn alb care ramane o vreme, este pentru ca suferi de edem.

Pentru a evita sau reduce acest dezechilibru de apa din organismul nostru, este necesar sa urmem o dieta saraca in sare si sa crestem aportul de bauturi si alimente diuretice (apa, sucuri, legume, fructe etc.).

De asemenea, se recomanda sa faceti sport de cel putin 2 ori pe saptamana.

Cand avem aceasta problema, nu este suficient sa incetam sa mai consumam sodiu sau sa facem miscare. Este necesar sa se evite consumul de anumite alimente care au capacitatea de a creste cantitatea de lichide din organism. Aici sunt cativa dintre ei:

Fiind preparate cu o concentratie mare de sodiu si fiind totodata grase, provoaca retentie de lichide.

Chipsurile de cartofi (printre alte produse similare) au prea multa sare care este folosita pentru a spori aroma.

Multe dintre produsele pe care le consumam astazi au doze mari de zahar sau indulcitori.

Persoanele care consuma o dieta formata din paste, pizza, prajituri sau paine sunt mai predispuse sa sufere de retentie de lichide si de crestere in greutate. 

Pesmetul, mancarurile congelate si toate acele alimente gata preparate au prea multa sare adaugata in procesul de preparare.

Incercati sa mancati mai multe feluri de mancare de casa, sa gatiti putin mai mult (chiar daca este de cateva ori pe saptamana) si sa evitati alimentele manufacturate.

Aceasta poate fi o sarcina dificila deoarece au multe ingrediente care devin „necesare” pentru a combate anxietatea sau pofta de mancare dar, incetul cu incetul, vei putea manca mai bine.

La randul sau,  este necesar sa nu sarati prea mult mancarea,  nici la preparare, nici la consumare.

Pe langa reducerea sau evitarea aportului acelor alimente care pot creste balonarea sau acumularea de sodiu, va recomandam sa tineti cont de urmatoarele pentru a preveni problema:

Retentia de lichide poate fi tratata, dar trebuie sa fie constanta. Daca observi ca nimic nu functioneaza pentru tine si retinerea este mare, consulta imediat un specialist.