Muraturile pot fi o sursa buna de antioxidanti, in special Decalepis hamiltonii. Pe masura ce legumele sau fructele necoapte sunt pastrate in stare proaspata fara a fi gatite, antioxidantii prezenti in legume sau fructele necoapte se pastreaza. Antioxidantii sunt acei micronutrienti care pot ajuta la protejarea organismului impotriva atacurilor radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt substante chimice instabile care sunt produse de metabolismul celular. Aceste substante chimice instabile reactioneaza cu celulele noastre si dauneaza ADN-ului nostru pentru a deveni instabil si, in acest proces, creeaza mai multi radicali liberi.

Murarea reduce pH-ul, care ajunge la 4,6 sau chiar mai mic pentru a ucide bacteriile. Aceasta procedura poate pastra chiar si alimentele care sunt perisabile. Pentru a pregati muraturile sau pentru a facilita procedura de murare, se adauga ierburi si mirodenii precum scortisoara, catei de usturoi si seminte de mustar. Daca exista suficienta umiditate in continutul alimentar, se poate folosi sare pentru saramura. In Noua Zeelanda si Australia, cuvantul ,,muratura” este folosit pentru a se referi strict la castraveti murati. In Romania, termenul este folosit pentru a se referi si la alte tipuri de muraturi, cum ar fi conopida murata, ceapa murata, ardei murat, gogosarul sau gogonelele. Daca vrei sa incerci muraturi conservate in mod natural, poti arunca o privire pe site-ul celor de la mioritic-crosta.ro.

Beneficiile potentiale pentru sanatate ale muraturilor

Muraturile sunt o sursa bogata de vitamine si minerale. Cercetarile au descoperit o serie de beneficii potentiale pentru sanatate ale consumului de muraturi, cum ar fi:

Risc mai mic de boli de inima
Beta-carotenul din muraturi este asociat cu un risc mai scazut de aparitie a anumitor forme de boli de inima. Consumul de alimente bogate in carotenoizi, cum ar fi beta-carotenul, este corelat cu un risc scazut de boli de inima si cu o inima in general sanatoasa.

Muraturile contin antioxidanti
Muraturile sunt bogate in antioxidanti si este valabil in principal pentru Decalepis hamiltonii. Datorita faptului ca legumele si fructele necoapte sunt folosite pentru a face muraturi, continutul sau de antioxidanti este pastrat intact.

Muraturile reduc nivelul de zahar din organism
Muraturile pe baza de otet pot ajuta la reducerea nivelului de zahar din sange si imbunatatesc hemoglobina din sange la pacientii diabetici. Muraturile ajuta direct la controlul diabetului. De fapt, prezenta acidului acetic este cea care ajuta la controlul nivelului de zahar. Dar, trebuie sa ai grija la muraturile sarate, deoarece acestea pot creste tensiunea arteriala.

Muraturile previn problemele digestive
Muraturile te pot scapa de probleme digestive. Bacteriile probiotice care fac parte din sistemul digestiv uman ajuta la digestia alimentelor. Dar, aceste bacterii prietenoase sunt ucise din cauza bacteriilor invadatoare sau din cauza utilizarii antibioticelor. Orice scadere a numarului de bacterii probiotice poate duce la probleme digestive. Muraturile facute fara otet pot ajuta la restabilirea probioticelor. Muraturile preparate in saramura pot duce la cresterea probioticelor.

In concluzie
Niciun aliment nu poate vindeca o boala sau alte probleme de sanatate. Muraturile nu sunt un aliment miracol. Dar pentru persoanele care se bucura de gust, acestea pot fi un excelent adaos la o dieta hranitoare. Persoanele cu afectiuni de sanatate, cum ar fi diabet, tulburari metabolice sau dezechilibre nutritionale, ar trebui sa discute cu un medic sau un dietetician inainte de a face schimbari semnificative in dieta lor.