12 sporturi de vara pe care trebuie sa le incerci

Cand vine vara, stii ca inseamna zile lungi, nopti calde (sau fierbinti!) si mult timp pentru a-ti face amintiri cu familia si prietenii. Una dintre cele mai bune modalitati de a crea legatura cu oamenii tai preferati in timpul vacantelor de vara (sau chiar in acele nopti lungi de vara) este sa te angajezi in activitati in aer liber.

Indiferent daca il mentineti discret cu o excursie lunga, fie ca va ridicati la un nivel de aventura si va incercati sa faceti surfing sau scufundari, activitatile in aer liber va pot ajuta sa imbunatatiti sanatatea mintala, sa va mentineti in forma fizica si sa va ofere ocazia de a incerca ceva nou.

Cel mai bun lucru in a incerca sporturi de vara este ca exista ceva pentru toata lumea. Fie ca esti un iubitor de apa care doreste sa te balacesti cu prietenii tai, fie ca esti un landlubber care prefera sporturile de echipa, cum ar fi voleiul pe nisip, sau cauti sa explorezi peisajul pe bicicleta ta, cu siguranta vei gasi ceva ma voi bucura. Asa ca, daca faci o lista cu „trebuie” in aceasta vara, adauga cel putin cateva dintre aceste sporturi de vara in aer liber in gama ta.

Sporturi acvatice

Nu exista moment mai bun decat zilele fierbinti ale verii pentru a ajunge la ocean, lac, rau sau piscina. In timp ce va alaturati unei echipe de inot de master sau pur si simplu sa va stropiti cu familia este o modalitate excelenta de a arde calorii si de a ramane rece, ar trebui sa va ganditi sa incercati si cateva dintre aceste sporturi acvatice mai aventuroase.

Surfing: Cum sa prinzi un val

Daca nu ai luat niciodata o placa si ai incercat sa prinzi un val, pierzi o experienta. Fiorul de a sari in sus, de a ramane echilibrat si de a calari un val pana la tarm este garantat sa aduca un zambet pe buze. Si, desi s-ar putea sa credeti ca surful este un sport pentru tineri, nu exista niciun motiv pentru care un adult rezonabil de activ de orice varsta sa nu-l poata incerca.

Totusi, cel mai bun pariu este sa va inscrieti pentru o lectie de la un instructor acreditat si cu experienta. Ei va vor oferi sfaturi de navigare, va vor ghida prin complexitatea vaslitului si a sari in sus si va vor spune cand sa faceti miscarea in siguranta (si va vor da un impuls daca aveti nevoie). Sunt doar cateva lucruri de retinut.

In functie de locatie, s-ar putea sa fie nevoie sa purtati un costum de neopinez pentru a va mentine cald in apa si probabil ca veti avea nevoie de o protectie impotriva eruptiilor cutanate daca utilizati o placa pentru incepatori (spuma care ajuta la mentinerea stabila a placii poate provoca frecare si eruptii cutanate). Desi probabil credeti ca sportul necesita echilibru si forta inferioara a corpului si a nucleului (ceea ce este adevarat), bratele dvs. vor primi cu adevarat un antrenament.

A vaslit pe langa breakers si a vasli pentru a prinde fiecare val necesita multa forta a umerilor si a tricepsului. Si mentinerea pieptului ridicat in timp ce vasliti va ajuta si partea superioara a spatelui. Cand adaugati asta la munca pe care o fac corpul inferior si nucleul pentru a va mentine stabil, navigarea este intr-adevar un antrenament total pentru corp. Nu fi surprins daca ajungi sa te doare cateva zile mai tarziu.

Paddleboarding: modul perfect de a explora apa

Daca nu esti destul de pregatit pentru surfing, dar vrei totusi sa explorezi apa deschisa pe o placa, paddleboarding-ul s-ar putea sa fie chiar pe aleea ta. In general (cu exceptia cazului in care faci paddleboarding in ocean sau in ape albe), sportul este mai relaxat decat surfing-ul, permitandu-ti sa navighezi pe rauri sau lacuri pe o placa mai lunga si mai larga, care ofera putin mai multa stabilitate decat o placa de surf. Este o activitate grozava de facut cu un grup de prieteni, dar poate fi la fel de placuta si singur.

In timp ce paddleboarding-ul este un sport pe care il puteti incerca pe cont propriu, fara instructiuni, poate doriti sa va inscrieti la o lectie sau un tur ghidat prima data cand iesiti. Un instructor cu experienta va poate oferi sfaturi pentru echilibru si cum sa utilizati cel mai eficient paleta. Pe langa placa in sine, veti dori sa aveti o vesta de salvare cu dvs. si, desigur, costumele de baie.

Paddleboarding-ul, in general, este considerat mai discret decat surfing-ul, deoarece are loc de obicei in setari mai calme si poate fi facut in propriul ritm. Dar nu confunda „low-key” cu „easy”. Paddleboardingul poate fi un antrenament.

La fel ca surfing-ul, necesita angajarea corpului inferior si a miezului pentru a mentine echilibrul. Bratele, umerii si partea superioara a spatelui pot incepe sa arda din cauza vaslirii. Daca sunteti pregatit pentru un alt tip de provocare, puteti chiar sa incercati yoga cu paddleboard. A face caini in jos pe o placa cu vasle duce provocarea echilibrului cu un pas.

Caiac: Aventura si vizitarea obiectivelor turistice intr-o singura activitate

Daca preferati sa faceti turul lacurilor, raurilor si oceanelor in timp ce stati mai degraba decat in ​​picioare, caiacul ar putea fi cel mai bun pariu. Retineti ca nu toate caiacele (sau locatiile pentru caiac) nu sunt create egale. Barcile mici de una sau doua persoane sunt de obicei lungi si plate, ceea ce este ideal pentru caiac cu apa plata mai putin implicata. Daca sunteti in cautarea unor situatii de rau sau ape albe mai provocatoare, veti dori un caiac mai scurt si mai adanc.

Pentru a invata cum sa folosesti un caiac de rau mai traditional (stilul mai profund in care stai inauntru), este important sa iei cateva lectii intr-o piscina sau in apa calma inainte de a te indrepta catre rau. Acest lucru este valabil mai ales daca doriti sa folositi caiacul pentru a naviga rapid. Este important sa stii cum sa folosesti eficient vasla pentru a ramane echilibrat si in control. Si daca caiacul se rastoarna, trebuie sa stii cum sa-ti folosesti vasla pentru a te intoarce din nou in picioare.

Pentru un tur mai relaxat pe cai navigabile plate sau calme, sa optati pentru un lac sau un caiac de ocean pe care va asezati deasupra este un pariu mai bun. Iti vei dori in continuare sa ai o vesta de salvare cu tine, dar poti lua lucrurile intr-un ritm mai linistit, cu un control mai mare asupra vitezei tale. La fel ca si paddleboarding-ul, s-ar putea sa doriti totusi sa apelati la un ghid turistic care sa va ia ca persoana sau grup, dar puteti, de asemenea, sa inchiriati sau sa cumparati un caiac si sa invatati pe masura ce mergeti fara prea multe probleme.

Oricum, caiacul are multe beneficii pentru sanatate. Iti lucreaza partea superioara a corpului, creste puterea cardiovasculara si ofera o forma de exercitiu cu impact redus, care este usor pentru articulatii.

Scuba Diving sau Snorkeling: Fiorul de a explora lumea subacvatica

Pentru a face sporturile de vara sub apa, snorkelingul sau scuba diving sunt optiuni care merita investigate. Snorkelingul este mai accesibil – tururile sunt de obicei deschise inotatorilor cu cele mai multe niveluri de abilitati si este posibil sa cumparati sau sa inchiriati un snorkel si sa plecati singur. Totusi, ramaneti la un sistem de prieteni pentru a maximiza siguranta. Aceasta optiune este, de asemenea, comparativ mai putin costisitoare decat alte sporturi nautice, deoarece nu necesita echipament sau accesorii mari.

Daca sunteti cu adevarat dedicat investigarii apelor adanci, totusi, scufundarile va vor oferi oportunitatea de a vedea peisaje si animale pe care nu le-ati vedea niciodata la surfing, la caiac sau chiar la snorkeling. Dar, trebuie sa treci printr-o serie de cursuri si sa primesti o certificare de la Asociatia Profesionala a Instructorilor de Scufundare (PADI) pentru a fi calificat sa faci o scufundare supravegheata.

Scufundarea sub apa, in special in locuri mai adanci, poate fi periculoasa fara supraveghere, educatie adecvata si asistenta. Daca sunteti dispus sa platiti pentru cursuri, inchirieri de echipamente si tururi, experientele subacvatice merita aproape sigur costul.

Indiferent daca alegeti snorkeling sau scuba diving, activitatile se califica probabil ca exercitii de intensitate scazuta pana la moderata. Va trebui sa stii sa inoti si ar trebui sa te simti confortabil in medii adanci, deschise. Cel mai probabil, ritmul tau va fi lent pentru a te bucura cu adevarat de imprejurimile tale, dar vei simti in continuare intregul corp lucrand in timp ce inoti impotriva rezistentei apei.

Sporturi Terestre

Daca nu sunteti un fan al sporturilor acvatice, exista inca o multime de sporturi de vara de care va puteti bucura pe uscat. Nu uitati sa va aprovizionati cu protectie solara si lichide reci. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa ajungi ars sau deshidratat in timp ce te bucuri de activitatile tale de vara.

Volei pe plaja: distractie la soare cu un grup

Voleiul pe plaja este una dintre acele activitati care pot fi distractive pentru intreaga familie si poate fi crescuta sau redusa in functie de cine doreste sa participe. Daca decideti sa mergeti pe calea mai competitiva, traditionala, s-ar putea sa doriti sa va inscrieti la o liga de vara cu prietenii pentru a juca jocuri regulate de doi la doi.

Acest tip de liga este un antrenament serios, deoarece tu si partenerul tau trebuie sa acoperiti intreaga intindere a terenului de volei impreuna in timp ce loviti, stabiliti si aruncati mingea inainte si inapoi impotriva concurentei dvs. Va puteti astepta sa va simtiti gambele si quads-ul ardand in timp ce alergati si sariti in nisipul afanat, iar miezul si partea superioara a corpului va vor fi testate in timp ce aruncati mingea in volei.

Daca voleiul competitiv pare cu totul prea serios, nu-l transpira. Va puteti bucura de jocuri de preluare cu familia si prietenii cu oricat de multi participanti doriti per echipa. Aceasta inseamna ca exista mai putin spatiu de acoperit si mai putine alergari si sarituri necesare. Puteti chiar sa schimbati o minge de volei standard cu o minge de plaja care se misca mai incet, facandu-l o activitate accesibila copiilor si adultilor in varsta.

Ciclism: plimbari pitoresti pentru o experienta calma si intineritoare

Ciclismul este unul dintre acele sporturi in aer liber de care te poti bucura singur sau ca parte a unui grup. Este, de asemenea, o activitate pe care o poti face acasa sau in timp ce calatoriti. Cele mai multe destinatii ofera inchirieri de biciclete si tururi cu biciclete pentru a oferi vizitatorilor sansa de a face miscare in timp ce viziteaza obiectivele turistice.

In functie de dorinta dvs. de a folosi sportul pentru exercitii sau ca o distractie mai relaxata, puteti face ajustari la intensitatea dvs. si la terenul pe care alegeti sa il navigati. De exemplu, optati pentru o plimbare pe trasee deluroase daca doriti un antrenament serios, care va va ajuta sa va intariti picioarele, in timp ce va stimuleaza sanatatea cardiovasculara.

Sau, daca vrei sa o iei mai usor, ramai la un tur prin strazi plate si piste de biciclete si mergi in ritmul tau. Iti vei lucra in continuare picioarele si inima, dar la un nivel mai moderat de intensitate. Daca nu stiti de unde sa incepeti, verificati magazinele locale de biciclete pentru informatii despre grupurile de ciclism sau clinici gratuite pentru a va ghida prin elementele de baza.

Drumetii: amestecul perfect de aventura si vizitarea obiectivelor turistice

Drumetia este o activitate excelenta in aer liber, deoarece este usor accesibila si poate fi bucurata de oameni de cele mai multe niveluri si varste de fitness. Asemenea mersului cu bicicleta, intensitatea drumetiilor tale se reduce la locul in care alegi sa mergi, cat de mult va dura drumetia si cat de repede sau de tare planuiesti sa te impingi. Pentru incepatori, explorarea traseelor ​​locale care ratacesc de-a lungul raurilor sau lacurilor poate fi o optiune excelenta. Acestea sunt de obicei drumetii mai plate si mai scurte pe care le poti face cu nimic mai mult decat o pereche de pantofi de atletism de inalta calitate sau o pereche de cizme de drumetie.

Pe de alta parte, drumetii mai avansati ar putea dori sa ia in considerare drumetiile la destinatie care implica teren montan. Ceea ce va trebui sa impachetati depinde de locul in care mergeti, de ce tip de vreme veti avea de-a face si de cat timp intentionati sa faceti drumetii. O simpla pereche de cizme de drumetie poate fi suficienta, dar este posibil sa aveti nevoie si de echipamente precum pantaloni de drumetie, un rucsac, apa sau gustari, o haine de schimb si un hamac sau un cort usor daca planuiti sa faceti o excursie de mai multe zile.

Escalada pe stanca: provocarea ascensiunii si a apropierii de natura

Pentru cei care nu se tem de inaltimi, alpinismul poate fi o activitate incredibil de distractiva de incercat cu familia si prietenii. In timp ce alpinismul poate arata ca un sport solo, este intr-adevar unul care ar trebui facut ca parte a unui grup. Fiecare alpinist are nevoie de un partener care sa-i ajute sa-i mentina in siguranta in timp ce escaladeaza stanci si partile laterale ale stancilor. Si pentru ca alpinismul implica un pericol inerent (caderea de pe o stanca nu este un risc care trebuie luat cu usurinta), este important sa va inscrieti pentru instructiuni de la un alpinist certificat inainte de a o incerca.

Salile de alpinism si grupurile de tururi de alpinism din destinatiile populare de alpinism ofera adesea excursii de grup in functie de nivelul de abilitati. Exista o multime de echipamente pe care va trebui sa le utilizati — pantofi de alpinism, hamuri si franghii — dar, de obicei, puteti inchiria echipamentul pentru primele cateva ori pentru a va face o idee despre ceea ce veti avea nevoie inainte de a face investitia in propriul echipament.

Pickleball si alte sporturi cu racheta

Pickleball este unul dintre sporturile cu cea mai rapida crestere din tara, in mare parte pentru ca este distractiv, accesibil si poate fi practicat pe toata durata vietii. Aceleasi beneficii sunt ceea ce face ca alte sporturi cu racheta, cum ar fi tenisul, rachetul si chiar badmintonul, sa fie la fel de populare.

Pe langa faptul ca ofera un antrenament bun — trebuie sa alergi pentru a acoperi terenul, sa-ti folosesti picioarele pentru a te deplasa la minge si partea superioara a corpului pentru a o arunca inainte si inapoi — pickleball si alte sporturi cu racheta ofera o oportunitate sociala activa de a te implica. prieteni. Si nu spre deosebire de volei, cerintele pentru a incepe sunt minime. O racheta potrivita pentru sport, cateva mingi si o pereche buna de pantofi de teren sunt cu adevarat tot ce ai nevoie.

Sporturi mai accesibile pentru fiecare locatie

In timp ce drumetiile, ciclismul si voleiul pe plaja pot fi optiuni de sport de vara destul de accesibile, nu trebuie sa fii un cautator de aventura pentru a profita de alte oportunitati de fitness de vara. Urmatoarele optiuni sunt disponibile pentru aproape toate varstele si nivelurile de abilitati si necesita putin sau deloc echipament, instructiuni sau cunostinte pentru a incepe.

Mersul pe jos sau alergarea

Mersul pe jos este, probabil, cea mai accesibila activitate de vara pe care o poti face pentru a ramane activ. Tot ce ai nevoie este o pereche buna de pantofi de mers pentru a incepe. Odata ce ti-ai legat loviturile, pur si simplu iesi afara si porneste. Puteti sa o luati intr-un ritm lent pentru excursii scurte sau puteti intra in teritoriu de mers rapid cu un pas rapid, scurt si un nivel mai ridicat de intensitate.

Alergarea necesita intr-adevar nu mai mult decat mersul pe jos, desi este important sa ai pantofii potriviti. Puteti incepe activitatea pe cont propriu sau va puteti alatura unui club de alergare local (sau pur si simplu inrolati un prieten de alergare) pentru a maximiza latura sociala a sportului.

De asemenea, poate doriti sa va inscrieti la curse pentru a creste nivelul competitiei. Un lucru este clar, totusi: alergarea se califica ca o forma mai intensa de exercitiu, asa ca asteptati-va sa va simtiti dureroase si obosite, in special la nivelul picioarelor si nucleului, dupa primele incercari.

In zilele deosebit de calduroase, poate doriti sa va pastrati plimbarile sau alergarile limitate la primele ore ale zilei sau dupa apusul soarelui, cand afara este putin mai racoare. La fel, este o idee buna sa te plimbi sau sa alergi in zonele umbrite si sa iei apa cu tine.

De asemenea, este important sa respectati sistemul de prieteni atunci cand mergeti afara. Chiar daca nu mergi sau alergi cu altcineva, ar trebui sa anunti intotdeauna pe cineva unde vei fi si cand planuiesti sa te intorci. Mici pasi ca acesta va pot ajuta sa va mentineti in siguranta in cazul unui accident sau al unei intalniri proaste cu un animal sau o alta persoana.

Inot

Inotul este un alt sport in aer liber greu de invins din punct de vedere al accesibilitatii, cu doar cateva avertismente: ai nevoie de acces la o piscina sau la un corp de apa si trebuie sa stii sa inoti. Daca intentionati sa inotati la piscina, este probabil sa fie nevoie de costume de baie adecvate si este posibil sa doriti echipamente suplimentare, cum ar fi ochelari de protectie, o placa de protectie sau flippers. Daca te lovesti de un lac sau un rau? O vesta de salvare este bine recomandata, deoarece aceste zone pot fi mai putin previzibile.

Inotul, cum ar fi mersul pe jos, alergatul, drumetiile si mersul cu bicicleta, poate fi la fel de provocator sau de relaxat pe cat iti doresti. Inotatorii mai avansati ar putea dori sa se alature unei echipe de inot de master (echipe de inot pentru adulti) pentru a se angaja in antrenamente regulate si mai intense alaturi de alti inotatori competitivi. Pe de alta parte, cei care cauta petrecerea timpului liber, s-ar putea sa nu-si doreasca nici macar sa inoate in mod activ ture sau sa execute anumite miscari. Mai degraba, ar putea dori sa se joace pur si simplu in apa cu familia si prietenii.

Yoga

Yoga este una dintre acele activitati care se transfera fara probleme de la o activitate in interior la una in aer liber. Tot ce aveti nevoie este un covoras de yoga, o sticla de apa si putina cunostinte si va puteti duce practica de yoga practic oriunde.

Multe studiouri si instructori ofera cursuri in aer liber in timpul lunilor de vara, iar acest lucru este valabil mai ales in destinatiile de vacanta. In timp ce lucrul cu un instructor este aproape intotdeauna recomandabil, poti sa urmezi un curs online sau pur si simplu sa-ti faci propriul flux.

Pe acelasi subiect

Recente