A fi trist uneori este normal. Cu toate acestea, atunci cand aceasta tristete este foarte intensa si de lunga durata, poate duce la depresie .

De multe ori spunem „Sunt deprimat” sau „Vreau sa mor” dar, sunt deprimat sau sunt trist? Este acelasi lucru sau vorbim despre lucruri diferite? Este important sa diferentiem tristetea de depresie. Principala diferenta dintre ele este ca tristetea este o emotie tranzitorie, iar depresia o stare permanenta de tristete.

Am depresie?

Oamenii care sufera de depresie simt ca nimic nu are sens, ca nimic nu merita. Tristetea ii invadeaza si isi pierd interesul pentru tot. Se simt adesea neintelesi de mediul inconjurator si tind sa se izoleze de ceilalti. Nu este usor pentru persoana care sufera de ea sau pentru familia si prietenii care nu stiu prea bine sa ajute. Este dificil sa iesi din depresie, dar cu ajutorul psihologic potrivit poti.

In acest articol, va vom oferi cateva indicii pentru a detecta daca dumneavoastra sau cineva apropiat treceti printr-o depresie si cheile pentru a iesi din ea.

Cum stiu daca am depresie?

In continuare, va spunem cele mai relevante simptome ale depresiei. Daca te simti identificat cu majoritatea, s-ar putea sa treci printr-o stare depresiva .

    Ce sa faci pentru a iesi din depresie:

    1. Fii activ: stim ca nu ai chef sa faci nimic, ca ceea ce iti placea inainte acum te leneseaza si ca te-ai saturat ca oamenii sa-ti spuna ca trebuie sa faci lucruri si sa te ridici din pat. Sfatul nostru este sa va stabiliti mici obiective zilnice. Daca inainte iti placea sa alergi si nu mai ai chef, nu te impinge prea tare. O modalitate buna de a incepe poate fi sa-ti imbraci acele dresuri pe care le ai in spatele dulapului si sa faci o plimbare prin bloc, chiar daca este pe jos. Acest sfat este aplicabil oricarei activitati care iti place, fie ca e vorba de citit, de desen, de iesire cu prietenii… Incepe putin cate putin.

    2. Creste-ti stima de sine : Nu totul merge prost pentru tine si nici nu meriti tot ceea ce ti se poate intampla rau. Meriti sa iesi din depresie si sa fii bine. Pentru a face acest lucru, trebuie sa va amintiti toate calitatile, punctele forte si obiectivele de viata. Stim ca acum iti este greu sa-ti imaginezi unde ti-ai dori sa fii peste cativa ani, dar cu siguranta ai o multime de vise pe care le-ai abandonat. Ia o bucata de hartie si scrie tot ce ai visat, s-ar putea sa fii la timp sa le indeplinesti pe unele dintre ele.

    3. Transforma-ti gandurile negative : Cand gandesti si/sau spui ca totul merge prost pentru tine, este cu adevarat adevarat? Stim ca este imposibil sa faci totul gresit, chiar daca vrei. Cu siguranta exista lucruri pe care le faci bine in timpul zilei. Gandeste-te la ele, pune la indoiala acele ganduri care te invadeaza si intreaba-te daca sunt cu adevarat adevarate.

    4. Managementul emotional: acesta este legat de cele de mai sus. Emotiile noastre merg mana in mana cu ceea ce gandim si ceea ce facem. Daca cred ca examenul va pisa pentru ca nu sunt suficient de inteligent, voi deveni nervos si voi pisa examenul.

    5. A invata sa rezolvi problemele este o abilitate cheie pentru a iesi din depresie. Exista strategii care te vor ajuta sa-ti dezvolti capacitatea de a sti cum sa evaluezi avantajele si dezavantajele oricarei decizii pe care trebuie sa o iei.

    6. Exercitiu. Sportul nu vindeca depresia , dar te va ajuta sa te simti mai bine. Numeroase studii evidentiaza importanta de a face sport in mod regulat pentru a imbunatati simptomele depresive. Exercitiul elibereaza endorfine, care sunt responsabile pentru o stare de bine si ajuta la echilibrarea neurotransmitatorilor implicati in depresie. Nu are efect magic, dar faciliteaza.

    7. Meditatia poate fi si aliatul tau pentru ameliorarea simptomelor depresive. Principalul obiectiv al mindfulness este concentrarea si relaxarea treptat a mintii pana la eliberarea constiintei, observand gandurile din exterior si fara a le judeca. Este nevoie de putina practica, dar puteti medita in orice moment al zilei si puteti obtine acea pace pe care o doriti. Cinci minute pe zi ar fi de ajuns.