O mare parte a calatoriei catre fericire, bucurie sau liniste oricarei stari pe care doresti sa simti este sa poti vorbi despre sentimentele grele care te impiedica sa traiesti viata pe care o doresti si care te-au afectat pe parcurs. De ce? Vulnerabilitatea este centrul conexiunii umane. A fi vulnerabila poate fi mai greu cu oamenii pe care ii cunosti, deoarece s-ar putea sa-ti fie frica sa nu-i sperii, sa ii dezamagesti sau sa ii ranesti in acest proces.

A vorbi despre ceea ce doare nu inseamna intotdeauna ca aceste sentimente vor disparea, cu toate acestea, odata ce acestea se ridica la suprafata, esti capabila sa profiti de puterea de usurarea simtita si  vindecarea care vine cu sinceritatea. Daca nu stii cum sa comunici eficient cu barbatul de pe Anunturi matrimoniale Iasi incearca sa-ti intelegi nevoile, inainte de a le exprima. Poate este sansa ta la o relatie de lunga durata, si nu ai vrea sa o pierzi. Mediteaza asupra nevoilor tale si gandurilor tale, apoi vorbeste cu barbatul de pe matrimoniale. Este site-ul unde poti gasi fericirea si impacarea cu sine, deci nu ezita sa fii sincera. Barbatul de pe matrimoniale asteapta sa-ti satisfaca nevoile sis a poata sa te faca fericita.

Deci, cum sa vorbesti despre sentimentele  dure, in special cu prietenii, familia sau cu partenerii?  Daca vrei sa afli, citeste aici cum sa incepi.

Identifica si accepta ceea ce simti

Sunt sigur ca ai mai auzit expresia ,,sentimentele tale conteaza” inainte. Si, desi pare un cliseu, in lumea sanatatii mintale, acest motto merita repetat, deoarece oamenii se judeca adesea sau se rusineaza pentru lucrurile pe care le simt. De exemplu, s-ar putea sa fii suparata pe un prieten sau pe un partener si sa-ti judeci furia ca pe o reactie exagerata; poate te simti abandonata sau ranita si te etichetezi ca nevoiasa . Este important sa stii ce simti tu si sa accepti acele sentimente. Atunci cand esti capabila sa fii compatimitoare fata de tine pentru ceea ce simti, diminueaza cantitatea de vinovatie si rusine din spatele emotiei si te poti imbratisa cu o acceptare totala. Odata ce iti accepti sentimentele pentru ceea ce esti, le poti comunica cu incredere atunci cand frica sau judecata autoimpusa nu mai sta in cale. Daca te chinui sa articulezi cum te simti, ar fi bine sa meditezi asupra la asta. Acesta este un instrument util pentru oamenii care simt ca emotiile lor sunt imprastiate.

Nu-ti minimaliza emotiile

In zilele noastre, oamenii comunica mai putin personal si mai mult prin text. Aceasta bariera ne ofera spatiu pentru a fi mai curajosi cu cuvintele noastre, dar uneori, folosim limbaj (si emoji) care diminueaza valabilitatea sentimentelor noastre. De exemplu, te-ai suparat vreodata pe un prieten si i-ai scris cum te-ai simtit, dar apoi ai adaugat un ,,lol” la sfarsitul propozitiei? Sau poate ai inceput o conversatie serioasa cu partenerul tau spunand: ,,Nu este mare lucru, dar?” Acest lucru ar putea parea o comunicare normala, dar aceste cuvinte si actiuni minimalizeaza sentimentele pe care incerci sa le transmiti. Cu totii suntem victime ale acestei utilizari a limbajului minimalizat si multe din acestea se bazeaza pe teama de a fi parasiti sau respinsi. Este important sa examini modul in care iti comunici sentimentele altora. Daca manipulezi sau modifici datele cu un limbaj minim, asta inseamna ca probabil  cineva nu va avea imaginea completa pentru a te intelege – ceea ce e impotrtiva scopului tau de a vorbi despre sentimentele tale.

Practicati ,,metoda sandwich”

Sa-ti spui prietenului sau partenerului ca te-a ranit sau te-a enervat poate fi greu. Dar daca te uiti mai adanc in relatiile tale cu acesti oameni, cel mai probabil vei gasi o multime de lucruri pe care le pretuiesti despre ele si o varietate de puncte forte in relatia ta cu ei. Acolo este metoda sandwich – un mod de a oferi feedback care ,,face sandvisuri” feedback negativ intre doua bucati de lauda pozitive. Acest lucru iti asigura ca ai o conversatie bazata pe puncte forte concentrata mai mult pe crestere si mai putin pe vina. Cand putem incepe spunand ceva pozitiv sau afirmand, conversatia devine mai primitoare si este primita mai usor. De exemplu, daca prietenul tau te-a suparat cand a anulat planurile in ultimul moment, poti spune ceva de genul: ,,Mereu ma distrez de fiecare data cand stam impreuna. Dar cand anulezi planurile in ultimul moment, ma simt lipsita de importanta pentru tine. As dori sa-mi dai o notificare de cel putin doua ore daca va trebui sa reprogramezi “. Aceasta abordare a inceput mai intai cu o reflectare pozitiva a prieteniei, apoi prezinta efectele pe care le are asupra ta, si este urmata de o cerere directa care arata clar care sunt nevoile tale.