Un mijloc de antrenament eficient pe care il poti face acasa este sa iti cumperi o trambulina pentru a face exercitii fizice. Potrivit unui raport de cercetare NASA, trambulina este cu aproape 70% mai eficienta decat alte forme de exercitii cardiovasculare riguroase – cum ar fi joggingul, alergarea sau mersul cu bicicleta. Fiind atat un exercitiu cu impact redus, cat si de mare intensitate, saritul in trambulina este bun pentru pierderea in greutate.

Pentru a pierde in greutate, trebuie sa creezi un deficit caloric, care necesita atat exercitii fizice, cat si ajustarea aportului de calorii. Daca alegi sa faci exercitii aerobice, retine ca Departamentul de Sanatate si Servicii Umane recomanda sa faci cel putin 150 de minute pe saptamana de activitate aeroba moderata sau 75 de minute pe saptamana de activitate aeroba intensa. Deci, pentru pierderea in greutate, poate fi necesar sa faci pana la 300 de minute pe saptamana de exercitii moderate. Este recomandat sa iti programezi antrenamentele in timpul saptamanii si perioadele de activitate fizica ar trebui sa fie de cel putin 10 minute.

Poate inlocui alergatul

Potrivit unui studiu din 2016, antrenamentele cu mini-trambulina pot fi la fel de eficiente ca alergarea, asa ca daca vrei sa inlocuiesti alergatul cu exercitiile fizice de acasa, poti gasi mini trambuline ieftine pe https://trambulineieftine.ro/. Studiul, care a testat 24 de studenti cu privire la conditia lor fizica, a constatat ca, in timpul unui antrenament in trambulina, femeile au ars in medie 8,3 calorii pe minut, iar barbatii 11 calorii pe minut. Pentru a pune aceasta cantitate in perspectiva, este recomandat sa arzi de la 200 pana la 300 de calorii pe antrenament de 30 de minute, ceea ce inseamna aproximativ 6,7 pana la 10 calorii pe minut pentru a pierde sau a gestiona greutatea. Cantitatea de energie consumata in timpul unei antrenament in trambulina timp de 19 minute, pentru intregul corp, poate fi comparata cu alergatul cu viteza de 10 km/h pe teren plat sau cu bicicleta la viteza de 20 km/h.

Alte beneficii pe care le obtii daca sari in trambulina

Exista o multime de alte beneficii in afara de pierderea in greutate, inclusiv: Imbunatatirea echilibrului – antrenamentele pentru anumiti muschi si urechea interna pot ajuta la imbunatatirea echilibrului, ceea ce este si mai esential pentru cei care imbatranesc, reducerea stresului si imbunatatirea sanatatii mintale: S-a dovedit ca exercitiile fizice reduc stresul.

Beneficiile pentru sanatate ale trambulinei

Pe langa faptul ca este distractiv, saritul in trambulina are multe beneficii pentru sanatate si bunastare. Saritul regulat in trambulina poate creste capacitatea corpului de a arde calorii si va poate accelera rata metabolica.

Construieste oase mai puternice. Stiinta ne spune ca accelerarea si deceleratia sariturii in trambulina face ca organismul sa interpreteze miscarea ca o crestere a atractiei gravitationale. Oasele noastre devin mai puternice si mai dense ca raspuns la exercitiu, ceea ce este genial pentru a ajuta la prevenirea ranilor pe termen lung.

Cardio. Exercitiile cardiovasculare, sau cardio, ajuta la imbunatatirea functiei inimii si plamanilor. Cardio este cea mai buna modalitate de a arde calorii si iti asigura rezistenta pentru toate tipurile de activitate.

Scade tensiunea arteriala. Exercitiile cardiovasculare te pot ajuta sa gestionezi simptomele hipertensiunii arteriale. Asta pentru ca exercitiile fizice pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Iata si alte modalitati de a reduce tensiunea arteriala fara medicamente.

Concluzie
Un studiu realizat de NASA a constatat ca 10 minute de exercitiu in trambulina este un antrenament cardiovascular mai bun decat 33 de minute de alergare. Cresterea endorfinelor produse in timpul saltului ajuta, de asemenea, la combaterea depresiei, anxietatii si stresului.