Impresii de calatorie din Singapore – Revelionul si ultima zi de vacanta

Ultima zi a anului ne-am petrecut-o pe strazi, putin la cumparaturi si cel mai mult pe malul portului, unde ne programasem si petrecerea Revelionului. Ne-am dus putin dupa pranz sa vedem cum arata zona in care vom intampina noul an si am constatat ca unii isi ocupasera deja locurile. Cei mai multi erau fotografi care isi asezasera trepiedele pe primul rand de langa apa pentru a avea acces direct la focul de artificii de la miezul noptii.

Foarte multi politisti se aflau in zona, asezau garduri de protectie si indicatoare de orientare, toate s-au dovedit foarte folositoare dupa orele 20 cand zeci de mii de oameni au invadat spatiile verzi si trotuarele din jurul portului. Am aflat de la politisti ca focul de artificii urma sa ia nastere chiar in mijlocul apei, dintre sutele de baloane albe si pentru a avea o vedere buna trebuia sa ne ocupam deja locurile. Am fi dorit sa avem o buna vizibilitate, dar nu puteam sa ne asezam asa devreme, cu mai mult de 9 ore inainte de miezul noptii, asa ca am plecat sa mai hoinarim putin pe strazi.

Dupa ce ne-am luat si cateva provizii in rucsac, ne-am intors la Marina Bay jurul orei 20. Imaginea pe care am vazut-o atunci nu o voi uita niciodata. Toate cladirile din jurul portului erau foarte frumos luminate, o multime de culori se reflectau in apa, baloanele albe de pe timpul zilei devenisera acum multicolore, iar de pe acoperisul hotelului Marina Bay Sands niste lasere colorate dansau, parca, in ritmurile muzicii. Doua scene uriase erau amplasate de o parte si de alta a portului, pe una dintre ele muzica deja canta si noi am nimerit chiar langa ea. O multime de oameni se aflau deja la locurile lor, asa ca noi am gasit un spatiu unde sa ne asezam abia pe al treilea rand de la mare. Primul rand era ocupat in totalitate de fotografi, iar apoi, asezati cuminti, unii langa altii, pe paturi, presuri sau saltele se aflau grupuri grupuri de oameni de toate varstele, rasele si culorile. Erau familii cu copii sau doar grupuri de prieteni, majoritatea  stateau in cerc si jucau carti, jocuri pe laptop, mancau, beau si asteptau miezul noptii.

Miezul noptii a venit si a trecut, am inceput noul an alaturi de zeci de mii de oameni care, desi majoritatea sarbatoreau anul nou dupa propriile calendare (islamic, budist, chinez …) s-au unit cu totii intr-un singur glas pentru a numara ultimele secunde ale lui 2011 si au aplaudat apoi, la sfarsit, frumosul foc de artificii. A fost o experienta interesanta pe care nu o vom uita niciodata, un alt fel de revelion, fara mese intinse si pline de mancare, fara toalete speciale, dar cu multa bucurie, emotie si chiar cateva lacrimi.

In jurul orei unu jumatate am plecat spre metrou, strazile erau inca pline de oameni care veneau din toate partile, dar aveau cu totii un tel comun si anume sa ajunga acasa unde poate continuau petrecerile sau se culcau pentru ca a doua zi era o noua zi de munca, chiar daca era duminica. Unii oameni munceau, adica toti care erau in slujba turistilor – in mall-uri, restaurante, hoteluri, la metrou sau in micile magazine. Pentru ei era doar o zi obisnuita, chiar daca era prima din an. Pentru noi era ultima zi din vacanta noastra si trebuia sa profitam la maxim de ea.

Am fost destul de matinali, asa ca la ora 10 cand am ajuns din nou in Marina Bay ne-am putut bucura in voie de acelasi minunat peisaj de la miezul noptii, dar in alte culori. In culorile unui soare orbitor, dar care ne-a dat voie sa facem cateva poze si unor noi peisaje.

Am vazut din nou faimosul hotel Marina Bay Sands.  Acest hotel are peste 2500 de camere de 5 stele, cea mai mare sala de cazino din lume, un restaurant in forma de vapor in varf, o superba piscina pe acoperis, la ~ 200 m deasupra nivelului marii. Intregul complex se intinde pe aproape 50 de hectare, a fost inaugurat in 2010 si a costat circa 8 miliarde de dolari. Mai gazduieste cateva sali de teatru si spectacole, sali de expozitie, alte 7 restaurante de top, un Mall super luxos, un patinoar de 600 m2 si Muzeul de Arta si Stiinta – o cladire cu o arhitectura foarte interesanta, in forma de floare cu petale albe.

Chiar daca nu te numeri printre oaspetii hotelului, poti, in schimbul unei taxe, sa urci pana la ultimul nivel, pe Skypark de unde ai o panorama de 360 de grade asupra orasului. Noi ne-am multumit sa privim doar de jos in sus, la fel si sutele de turisti care se fotografiau cu hotelul, din diferite unghiuri si in diferite pozitii.

De partea cealalta a portului se vedea si uriasul carusel – The Flyer – nu ne-am mai dus aproape de el pentru ca am fost acolo cu un an in urma. Ne-am oprit insa aproape o ora langa Merlion, uriasul leu alb, simbol al tarii care i-a dat, de fapt, si numele – Singapura inseamna Orasul Leului in limba malay.

O alta cladire care ne-a placut foarte mult a fost Esplanada, sala de teatru si spectacole. Inaugurata in 2002, aceasta cladire are forma fructului durian si a gazduit de la deschiderea sa multe reprezentatii de teatru, muzica si dans.

Ne-ar fi placut si noua sa vedem un spectacol acolo, dar in numai cateva ore trebuia sa ne suim in avion pentru a veni acasa, vacanta noastra se sfarsise. La hotel am aflat ca in acea seara se inaugurau luminitele in cartierul Chinezesc, deci vacanta nu se sfarsise pentru toata lumea, orasul se pregatea acum pentru o noua sarbatoare si anume Noul An Chinezesc. Ar fi fost frumos sa fim si noi pe strazi alaturi de dragonii colorati pe 23-24 ianuarie, dar speram sa mai avem si alte ocazii.

Acesta a fost Singapore vazut de noi. Este un oras frumos care te impresioneaza inca din primele clipe si pe care ajungi sa-l iubesti pentru totdeauna. Si sa nu-l mai uiti niciodata.