Cele mai bune sfaturi pentru a nu lua in greutate in timpul carantinei

Stim deja cu totii. Recomandarea autoritatilor sanitare pentru a face fata virusului este de a pune in carantina cel putin 15 zile in casele noastre. Si… Ce se intampla cand suntem inchisi acasa timp de 15 zile? Adaugam kilograme fara oprire! Este dovedit ca plictiseala provoaca aportul alimentar compulsiv si „gustari intre mese” este motivul pentru care unii au devenit supraponderali.

Se estimeaza ca in perioada patruzeci ne vom ingrasa intre 3-5 kilograme in plus. Dar nu iti face griji! Iti oferim  cateva sfaturi pentru a tine kilogramele la distanta in timpul carantinei:

Obiectivul principal: sa pierdem in greutate!

Trebuie sa fim realisti, in timpul carantinei pierderea in greutate nu ar trebui sa fie scopul, deoarece ne este usor sa esuam. Scopul ar trebui sa fie acela de a mentine si de a nu castiga acele 3-5 kilograme pe care de obicei le adauga in aceasta perioada de carantina. In plus, trebuie sa fim foarte constienti de situatia personala a fiecaruia, nu trebuie sa facem greseala de a ne stabili obiective de neatins.

Cheia succesului: disciplina si autocontrolul

Trebuie sa evitam sa cadem in ispita totul sau nimic, adica sau nu mananc nimic care ingrasa sau mananc un baton intreg de ciocolata, putem incerca, dar cu moderatie.

Nu ar trebui sa va pacaliti cu scuze, trebuie sa aveti intotdeauna in vedere ca scopul este sa mentineti greutatea jos in timpul carantinei. Aceasta poate fi o oportunitate buna de a invata sa gestionati mesele care sunt generate de plictiseala sau anxietate.

Trebuie sa fim constienti de cand si in ce mod ne putem permite ceva in plus . Plictiseala si petrecerea multor ore acasa duc la gustari intre mese si sari peste dieta, insa trebuie sa urmam instructiuni cu 5 mese bine definite si sanatoase pe zi.

In plus, este o modalitate buna de a profita de timp si de a invata sa gatesti retete sanatoase. Stabilirea unor obiective care sa ocupe timp si sa aiba un scop sanatos este cel mai important lucru.

Importanta exercitiului fizic

A urma un stil de viata activ si a nu intrerupe activitatea fizica in perioada de carantina este esentiala pentru mentinerea greutatii. Nu te poti opri din a face activitate fizica, chiar daca este acasa, incearca sa te organizezi si gaseste un loc unde sa o faci.

Poti incepe cu activitati de zi cu zi, cum ar fi sa te ridici de la masa, sa ridici vasele, sa ajuti in bucatarie… sa nu stai mult timp intins pe canapea.

Datorita internetului si retelelor de socializare, aveti la dispozitie tot felul de videoclipuri si cursuri de antrenament live pentru a practica sport acasa. Idealul? Faceti o ora de exercitiu timp de 1 ora in fiecare zi. Te vei simti mult mai bine cu tine si te va ajuta sa tii kilogramele la distanta.

Invata sa gestionezi mesele acasa

A fi acasa pentru o perioada lunga de timp este o buna oportunitate de a avea controlul asupra a ceea ce si cum gatesti. Lucruri de retinut in timpul carantinei acasa:

Bea suficienta apa pe tot parcursul zilei, mai bine intre mese. De asemenea, ai mereu apa in apropiere de baut atunci cand ti-e sete, reducand astfel consumul de alimente, deoarece apa are un efect de satiere.

• Este esential sa incercati intotdeauna sa incepeti cu un aperitor usor, cum ar fi supa de legume sau salata.

Nu sari peste nicio masa , daca mancam 5 mese pe zi vom evita gustarea intre mese.

• Moderati si minimizati consumul de alimente procesate precum pizza pregatita sau inghetata. In cazul in care avem pofta, este mai bine sa optam pentru o varianta sanatoasa, precum sa facem o pizza de casa sau sa mancam ciocolata cat mai pura (70%, 80% sau 90%).

Eliminati zaharul din cafea sau beti bauturi digestive (ceai sau infuzii), deoarece acestea vor facilita digestia.

• Incercati sa compensati aportul de fibre (fructe si legume) in restul meselor zilei si evitati grasimile saturate si proteinele abundente.

Sfaturi alimentare pentru a avea grija de tine in timpul carantinei

Expertii nutritionisti si dieteticieni de la Clinica Medical Option ne ofera cateva recomandari generale pentru a avea grija de tine in carantina:

A manca pe o farfurie mica este un truc pentru a controla cantitatile. Putem incerca totul, dar in cantitati mici.

Incercati alimente, dar fara a repeta. Varfurile de anxietate sunt temporare, prin urmare, este indicat sa va distrageti atentia in acel moment si sa nu va concentrati atentia asupra alimentelor. Reconectarea cu alimentele care trezesc placere poate reactiva anxietatea.

Mananca putin cate putin si mesteca bine. In acest fel se realizeaza o digestie mai buna, ajuta la controlul cantitatii consumate, la savurarea mancarii si sa nu mai fie nevoie sa mananci o alta bucata.

Controlati alcoolul , cu cat gradul este mai mare, cu atat mai multe calorii. Apa trebuie sa fie mereu prezenta la mese, sa fie presarata cu vin. Daca ti se pare plictisitor sa bei apa, bea-o cu gaz si o felie de lamaie.

Nu bauturilor racoritoare zaharoase , o cutie de 330 ml contine aproximativ 140 Kcal si nu ofera organismului niciun nutrient.

Incercati sa evitati gustarea deoarece veti adauga un numar mare de calorii fara sa va dati seama.

Lasa painea deoparte , este un plus de care te poti lipsi.

Legumele si fructele ar trebui sa fie si ele prezente in aceste zile. Cele mai bune mese nu trebuie sa fie neaparat cele mai calorice sau copioase.

Nu sari peste mese , singurul lucru pe care il vei realiza este sa ajungi prea flamant pentru urmatoarea si vei ajunge sa mananci mai mult.

Pe acelasi subiect

Recente