Ne multumim ca alimentele pe care le consumam sa fie proaspete si apetisante, usor de obtinut sau de pregatit. Dar pentru a beneficia de potentialul integral al hranei trebuie sa tinem cont si de culoarea pe care o are.

Galben – culoarea fericirii

Daca trebuie sa-ti revii dupa o deceptie, mananca mai multe alimente de culoare galbena. Te vor ajuta sa fii mai optimist si mai fericit, deoarece galbenul este asociat fericirii si noilor inceputuri. Grepfrutul, “regele siluetei” Nu contine grasimi si este sarac in calorii. Daca mananci un grepfrut inainte de masa, organismul tau va primi o multime de enzime care vor dizolva grasimile continute de celelalte alimente. Bogat in vitamina C, sporeste rezistenta organismului la boli, in special la gripa si raceala.

Lamaia alunga oboseala

Lamaia contine de doua ori mai multa vitamina C decat o portocala. Din aceste motiv, daca suferi de o infectie respiratorie se recomanda o bautura calda, preparata din apa, miere si lamaie. Ceaiul cald dintr-o lamaie fiarta intreaga intr-un litru de apa, indulcit cu putina miere, alunga oboseala si indeparteaza angoasele. Ananasul, esential in dezintoxicare Acest fruct savuros este un leac deosebit de eficient impotriva indigestiei, dar si a celulitei. Este de retinut ca ananasul are doar 41 de calorii la 100 g.

Prevenind acumularea de toxine in celule, combate celulita, iar sucul sau este un element esential in curele de dezintoxicare. Pe de alta parte, gargara cu suc de ananas poate ameliora durerile de gat. Porumbul, valoare nutritiva deosebita Porumbul adauga un plus de culoare oricarei salate de cruditati si are o valoare nutritiva deosebita: contine carbohidrati, un complex de vitamine B, vitaminele A si C, potasiu si zinc. In medicina traditionala chineza, porumbul este un remediu impotriva cistitei.

Rosu – culoarea vitalitatii

Alimentele de culoare rosie stimuleaza apetitul. Ele iti ridica nivelul energetic si te pregatesc pentru o noua zi obositoare. Ardeiul rosu elimina toxinele Consumul de ardei rosu mareste aportul de vitamina B6, fier si potasiu. Contine de patru ori mai multa vitamina C decat portocalele, ceea ce este o veste buna si pentru frumusetea si sanatatea tenului tau. Mananca-l si in timpul curelor de dezintoxicare sau de slabire, pentru ca are putine calorii si ajuta la eliminarea toxinelor. Rosia, vitamine si antioxidanti Din punct de vedere nutritiv, rosia este o adevarata comoara. Prajita, fripta pe gratar, fiarta, piure, sau pur si simplu cruda, rosia iti da vitalitate si te mentine sanatos. Contine putine calorii, dar este extrem de bogata in substante antioxidante, in vitaminele E si C, precum si betacaroten. Poti folosi rosia pentru masti faciale, dar si pentru cele aplicate pe par. Ardeiul iute arde caloriile Ai un metabolism lenes? Ardeiul iute rosu te ajuta sa arzi mai repede caloriile si sa elimini toxinele. Atentie insa, ardeiul iute rosu stimuleaza transpiratia si favorizeaza deshidratarea. Capsunile curata si purifica Capsunile curata si purifica intregul organism si, in plus, datorita fierului pe care il contin, combat anemia si oboseala, Daca pielea ta are probleme, mananca mai multe capsuni si vei vedea cum situatia se amelioreaza.

Violet – culoarea intuitiei si a creativitatii

In aceasta categorie se incadreaza alimentele de culoare mov, indigo sau chiar albastrui. Ele relaxeaza, dar si dezvolta intuitia si creativitatea. Murele intretin vasele sangvine O durere rebela de gat se va ameliora daca vei manca mure. Culoarea lor este datorata flavonidelor, substante extrem de importante pentru elasticitatea vaselor de sange.

Sunt foarte bogate in potasiu si in substante antioxidante, motiv pentru care medicii le recomanda in unele afectiuni ale pielii cum ar fi eczemele. Sfecla, tonic al ficatului O leguma pe care nutritionistii o recomanda in dietele de dezintoxicare, deoarece curata sangele si este un tonic exccelent pentru ficat. Afinele – vedere optima Varice? Crampe menstruale? Tulburari de circulatie? Expertii iti recomanda acest fruct care imbunatateste circulatia sangvina. Dar afinele sunt indicate si pentru imbunatatirea vederii, precum si in tratamentul infectiilor urinare.

Portocaliu – culoarea optimismului

Este culoarea vitalitatii si a energiei. Te ajuta sa-ti recapeti increderea in propriile forte, sa-ti regasesti oprtimismul, simtul umorului, sa-ti faci noi prieteni. Dar este si o culoare senzuala, care iti poate imbunatati sensibil viata intima. Morcovul scade colesterolul Contine fibre si e cea mai bogata sursa de betacaroten, producand scaderea nivelului de colesterol din sange. De asemenea, ajuta corpul sa devina mai rezistent fata de toate tipurile de cancer. Un secret putin cunoscut: alimentatia bogata in morcovi te va ajuta sa-ti mentii mai mult timp bronzul, deoarece aceste legume au proprietatea de a-ti colora pielea.

Caisele echilibreaza tensiunea arteriala

Furnizoare de betacaroten in aceeasi masura ca morcovul, caisele echilibreaza tensiunea arteriala. Nutritionistii recomanda consumarea lor inainte de ciclul menstrual, deoarece astfel se previne carenta de fier. Caisele uscate sunt recomandate pentru combaterea constipatiei. Dovleacul nu ingrasa Dovleacul este o sursa foarte bogata in carbohidrati, potasiu, calciu, substante minerale, precum si vitaminele A si C. Este foarte satios si deci iti va potoli repede foamea fara sa te ingrase, deoarece contine multa apa.

Verde – culoarea puterii

Verdele inseamna progres, intelegere, dar si putere. Alimentele verzi te vor ajuta sa ai o fire deschisa, prietenoasa, onesta si, in plus, sa mentii relatii de lunga durata, fie ca este vorba despre prietenie sau dragoste. Merele verzi previn hipocalcemia „Un mar pe zi tine doctorul departe”, spune o vorba.

Fierte, coapte sau crude, merele sunt recomandate in toate tipurile de regim. Datorita continutului bogat in fibre, purifica organismul, fiind indicate in orice cura de dezintoxicare. Le poti consuma oricand, dar mai ales inainte de ciclul menstrual, deoarece previn aparitia crizelor de hipocalcemie. Broccoli, recomandat gravidelor Aceasta leguma este deosebit de hranitoare, dar in special femeile insarcinate ar trebui s-o includa in meniu deoarece este bogata in calciu, fier, zinc, vitamine din complexul B si substante antioxidante.

Telina, indicata in insomnie

Contine doar 7 calorii la 100 g, asa ca o poti consuma aproape fara restrictii. Telina este indicata in tulburarile de somn si este si ea un ajutor nepretuit in curele de dezintoxicare a organismului. Spanacul previne maladiile oculare Foarte bogat in fier, spanacul previne si combate anemia. De retinut ca aceasta leguma aduce un aport substantial in prevenirea bolilor degenerative ale ochiului.