A-ti inceput programul de antrenament, v-ati gasit cursurile care vi se potrivesc (sau care cel putin crdeti ca vi se potrivesc), mergeti constant, aveti un model care v-a garantat succesul, dar sunteti pe zi ce trece mai frustrat pentru ca nu observati niciun progres. Daca vreti sa slabiti, sportul nu este singurul lucru pe care trebuie sa-l faceti. Nu puteti manca mult si sa echilibrati cu exercitiile fizice. Echilibrul va fi atunci cand si mancatul constiincios si sportul vor fi unul langa altul.

Exista posibilitatea ca, fara sa o faceti intentionat, totusi sa va sabotati antrenamentul prin unul dintre urmatoarele 5 moduri:

1. “Vreau sa scap de kilogramele in plus, asadar urmez doar cursurile cardio”: acesta ar putea fi cea mai mare metoda prin care subminezi un program de slabit, chiar daca se spune ca antrenamentele de tip cardio sunt programe speciale pentru arderea grasimilor.

De fapt, dupa o sesiune de exercitii de forta, organismul continua sa arda calorii la o rata mai mare decat de obicei, pana la 48 de ore dupa antrenament, in functie de intensitatea acestuia. Ceea ce inseamna ceva mai mult decat in cazul programelor cardio.

2. “Nu inteleg de ce nu se vad rezultatele – fac aceleasi exercitii trei zile pe saptamana?” Tocmai ti-ai raspuns la intrebare!

Corpurile noastre sunt extrem de adaptabile. Daca faci aceleasi si aceleasi exercitii, corpul tau devine din ce in ce mai eficient in a le practica. Ceea ce inseamna efort mai putin si arderea unui numar mai mic de calorii.

Trebuie sa incerci exercitii noi, o noua clasa de exercitii sau pur si simplu sa te implici intr-un sport nou. Abia atunci, cand vei diversifica, vei vedea si rezultatele.

3. “Am ars 300 de calorii in sala de gimnastica, acum pot manca o prajitura.”

Inainte de a te grabi sa iei o astfel de decizie, aminteste-ti cat de mult efort depui ca sa arzi toate acele calorii. Mai mult, o bucata de ciocolata (pe care o mananci imediat) poate contine de la 270 la 700 de calorii, ceea ce inseamna ca dai tot efortul pe un minut de placere trecatoare.

Alege ceva cu proteine sau cu carbohidrati complecsi…

4. “Hainele mele nu imi vin cum as vrea, desi urmez o dieta sanatoasa.”

Se poate sa mananci sanatos, dar gandeste-te si daca bei sanatos? Caloriile mascate din bauturi saboteaza tot timpul exercitiile fizice si dietele.

Noteaza ce bei si vei fi surprins de cate calorii consumi din lichide, saptamanal. Redu acele bauturi pe care le detectezi ca avand foarte multe calorii sau inlocuieste-le cu altele mai sanatoase si vei observa diferentele.

5. „Petrec multe ore in sala de gimnastica, dar corpul meu arata la fel”

Trebuie sa te intrebi, mai intai, daca te focusezi cum trebuie asupra antrenamentelor? A sta cea mai mare parte din timpul tau la sala de fitness nu inseamna a citi o revista pe bicicleta eliptica, cu pauze de verificat conturile de socializare sau pentru a discuta cu prietenul care te insoteste la sala.

Orice lucru care te distrage de la programul de exercitii inseamna timp pierdut – daca stai o ora la sala de gimnastica, foloseste cu responsabilitate fiecare minut.