Recenzia unei carti care te va da peste cap

Sofia tocmai s-a mutat intr-un oras nou si acum singura ei grija este sa se potriveasca la scoala. Este complet ingrozita ca nu va putea sa-si faca prieteni, dar, in mod surprinzator, pare sa-i placa cea mai draguta si mai populara fata de la scoala: Riley, o blonda eleganta crestina.

Pentru ea, va face tot ce este nevoie: sa se boteze improvizat in baie, sa-si neglijeze bunica bolnava sau, de ce nu, chiar sa urmareasca si sa spioneze o fata pe nume Brooklyn. Riley si prietenii ei sunt convinsi ca Brooklyn are diavolul in corpul ei si pregatesc un plan foarte complicat pentru a o trage inapoi in bine…

Analiza cruda

Crueles pare a fi, la prima vedere, un roman de tineret plasat in orice institut. La inceput se pare ca avem formula care a aparut de atatea ori in filme americane precum Mean Girls sau in benzi desenate si carti de gen: o tanara inadaptata care nu isi cunoaste propria frumusete ajunge sa se frece cu cele mai frumoase si mai populare fete. in liceu.si acolo principiile lor etice si morale sunt puse in discutie la alegere.

Romanul pare sa respecte perfect aceasta formula. Este implicat chiar si pe baiatul frumos, iubitor de pace si pe fata neinteleasa, inadaptata, care merge impotriva autoritatii! Totusi, un cititor atent isi va da seama ca inca de la inceputul romanului, Danielle Vega ne avertizeaza ca se vor intampla lucruri oribile daca iesim usor din drumuri batute, daca se intampla sa punem intrebarile potrivite.

Acum, fara a merge prea departe, in primul capitol putem vedea scena intunecata si infioratoare a unei pisici jupuite deasupra unei pentagrame in standurile de la gimnaziu.

Este o pisica. O pisica moarta. Pielea este separata de corp in benzi. Mustele ii bazaie in jurul capului si in interiorul gurii, tarandu-i peste limba si dinti. Este inconjurat de lumanari care s-au lipit de pamant in balti de ceara neagra si au vopsit iarba tare de dedesubt cu vopsea rosie. Imi ia un minut sa realizez ca tabloul are forma unei stea si ca exista o lumanare neagra in fiecare punct… ca intr-un ritual

Cartea are o atmosfera ciudata si grea care se camufleaza in aparenta normalitate si care pastreaza mirosul de sange, element mereu prezent, si de vin rosu. Continuu, de-a lungul lucrarii, Sofia povesteste cele mai cotidiene scene ale lumii dintr-un ton sumbru si intunecat care pare desprins dintr-o poveste de groaza si care are sens mai tarziu, cand intreaga intriga se desfasoara in fata ochilor nostri.

Atmosfera lui Crueles este pur si simplu suverana . Danielle Vega ar fi putut sa mearga dupa oraselul tipic cu campuri verzi si oameni din corul bisericii care vand prajituri pentru o cauza buna, dar in schimb alege sa-l contextualizeze in Friend, Mississippi: un loc sterp si galben, ars de soare. , unde singurul lucru verde care iradiaza viata este un teren de sport artificial imens. La acest mediu steril si infertil se adauga si restul optiunilor pentru parcela: o casa in constructie care a fost lasata abandonata si un cartier in decadere completa in care adultii le intreaba pe fete cum ar dori sa fie ucise.

– Eu si prietenii mei facem un sondaj – da din cap in directia unui grup de oameni de langa usa apartamentului. Toti au piercing-uri si tatuaje, dar, in comparatie cu Skull Man, arata ca membrii unui grup bisericesc -. Daca ai putea alege cum sa mori, ai prefera sa fii batut pana la moarte cu o lopata sau sa iti manance fata?

Si in mijlocul acestui scenariu se afla Sofia. Sofia care este o fata ca oricare alta, care nu se potriveste, care vrea doar sa fie „normala” si sa se distreze. Nu a avut niciodata prieteni adevarati, nu a fost niciodata intr-un grup si este disperata sa faca tot ce este necesar pentru a-i aduce in sfarsit un grup de prieteni. Este usor sa empatizezi cu protagonista, care, aflandu-se intr-un mediu pe care nu-l cunoaste, nu intelege daca ceea ce se intampla este normal sau nu.

Relatiile personale si mai ales dinamica puterii din cadrul grupului lui Riley sunt incredibil de bine facute. Riley mentine o relatie toxica care ii tine pe prietenii ei Grace si Alexis complet dependenti. Pentru a face acest lucru, el le ofera continuu mici perle de dragoste, cum ar fi faptul de a-si contracta numele in nume afectuoase si apoi de a le aminti ca „apartin unui grup”. La fel ca la mafie sau la yakuza, faptul de a „apartine” grupului lui Riley este un privilegiu care aduce cu sine multe obligatii: renuntarea la timpul liber si la libertate mereu in detrimentul prietenilor si, bineinteles. , accesand pentru a fi botezat cu forta intr-o baie.

Toate fetele traiesc in umbra adolescentei puternice care, dupa cum se dezvaluie treptat, nu are o viata atat de perfecta pe cat pare. Astfel, atat Lexie, cat si Grace traiesc intr-o continua lupta pentru putere pentru a vedea cine ocupa o pozitie mai apropiata in viata lui Riley. Lexie isi aminteste continuu ca i-a fost prietena de la varsta de opt ani, in timp ce Grace, de fiecare data cand cineva spune o poveste, adauga textul:

-Toti eram prieteni, stii? – spune Riley .- Si Brooklyn.

„Din nou, as dori sa subliniez ca acesta a fost AG”, il intrerupe Grace. Inainte de har. Cunoscut si sub numele de Evul Intunecat.

Ego-ul fiecareia dintre aceste fete le face incredibil de periculoase, dar constructia puterii lor, spre deosebire de alte carti sau filme, se invarte continuu in jurul lui Riley, care nu le copleseste pe restul pentru a se simti mai bine cu ea insasi, ci aplica principiul superioritatii morale ca o modalitate de a-ti construi ego-ul. Ea este cea mai crestina, cu cele mai bune haine si cu cele mai profitabile activitati caritabile. Si toti cei din jurul lui sunt capabili sa vada lumina care ii trage.

Cartea are un ritm rapid si pur si simplu cool. In primele pagini introduc deja intorsatura intriga a pisicii jupuite, iar pe masura ce totul pare sa se stabilizeze si sa-ti arate viata normala de zi cu zi a unei liceene indragostita de tipul chipes de la scoala, fara sa ai timp. deloc pentru a se instala in rutina ei, incepe adevarata drama.

Pregateste-te pentru peste 150 de pagini de neincredere, falci cascate si o perpetua incruntare. Sa va dam un avertisment: aveti grija, pentru ca nu totul este ceea ce pare si aceste fete pot fi foarte crude.

Nu putem parasi analiza fara a vorbi despre editia Hydra and Medusa Comics. Cartea are o coperta moale din satin groasa, cu pagini interioare perfecte. Pentru a insoti tonul povestii, unele pagini interioare sunt vopsite complet in negru, decorand cu grija fiecare capitol. Copertile moi sunt tipice unei editii brosate: daca le tratati bine si nu scufundati cartea sub pietrele satanice si achizitia saptamanii, totul va merge. Dar daca intamplator vi se intampla sa le indoiti prea mult, veti avea un mic semn.

Opinia noastra despre carte.

Cand am terminat de citit Cruel, atunci mi-am dat seama ca era patru dimineata. Toata camera era intunecata si, prost din partea mea, lasasem o lumanare aprinsa pentru a umple totul cu mirosul de floare de portocal. Am inchis cartea si un fior de groaza m-a strabatut de sus in jos.

Wow. Nu sunt un mare fan de groaza, dar acest roman cu siguranta te face sa te gandesti de doua ori inainte de a te uita noaptea printr-o fereastra si sa cauti o reflexie ascunsa.

Crudele te insala cu blandete. Te face sa crezi ca acesta este romanul tipic bazat pe o poveste precum Mean Girls sau A Bunny on Campus in care o tanara fara experienta si oarecum pierduta isi gaseste loc prin magie in grupul celor mai populare fete din intreaga scoala. Acolo iti ofera de ales intre doua fete: cea cu punk-ul cool care se tatueaza si da cele mai bune petreceri din lume si cele superbe si ultra-bogate ultra-catolice.

Lucrul nu ar fi trebuit sa mearga mai departe, dar adevarul este ca da.

In aproape 300 de pagini, Crueles te invaluie intr-un sentiment de mister greu si tensionat, de nesigurante si de miros de sulf care nu au niciodata o componenta magica sau chiar catolica. De fiecare data cand se intampla ceva ciudat sau prototip (ochi rosii stralucesc in ochii lui Brooklyn etc.), Sofia insasi ne ofera o explicatie complet plauzibila si realista a ceea ce se intampla, departe de presupunerea stupida ca este diavolul.

Si totusi, raul a umblat printre noi inca de la prima pagina.

Danielle Vega nu poate spune ca nu ne-a avertizat ca vine Diavolul.

Aceasta carte este unul dintre cele mai bune exemple de manipulare a cititorilor. Ea incearca continuu sa te faca sa crezi ca grupul lui Riley nu este atat de bun, ca sunt niste prosti falsi si rai. Pentru a face acest lucru, ii fac pe fiecare dintre ei sa aiba micile lor secrete, micile lor inconsecvente cu viata. Mama lui Riley nu arata la fel de perfecta in viata reala ca in imagini, facandu-ne sa ne imaginam rapid starea de abandon emotional in care se afla probabil Riley insasi. Alexis pare prea proasta pentru a fi reala, iar Grace a trebuit sa se mute si ea dintr-una. loc la altul. Lucrurile devin si mai tensionate cand descoperim ca Riley insasi isi petrece tot timpul in casa parasita,

Dar, pana la urma, nimeni nu este salvat de la judecata finala. Alexis s-a comportat intr-un mod egoist si crud si a ajuns sa-si puna sora in coma fara sa vrea, Grace este dependenta de tot felul de pastile si Riley este complet dezgustata. Pe masura ce romanul avanseaza incepem sa ne dam seama ca nici macar Sofia nu este fata dulce cu probleme de adaptare la care credeam noi si ca poate, cea mai sanatoasa dintre toate, ea a fost tocmai cea care pare cea mai nebuna.

Crueles are un final care iti intoarce stomacul, un strop de magie viscerala putreda si fara artificii care il face incredibil de captivant si o lectura foarte recomandata. Dar ai grija, nu dezvalui secretul. Pentru ca El stie tot ce ai facut.

Pe acelasi subiect

Recente