Nu este niciodata prea tarziu pentru a aduce schimbari in viata ta. Daca iti doresti o viata sanatoasa, echilibrata, si esti constient de obiceiuri proaste pe care le ai, iti propun sa incerci „leacurile” de mai jos pentru a scapa de ele.

Fumezi? Bei prea mult? Mananci dezechilibrat? Asuma-ti obiceiuri proaste si incearca sa duci o viata mai sanatoasa si mai fericita.

Top zece obiceiuri proaste si „leacurile” lor

Rontaitul – maacatul chiar și atunci cand nu iti este foame. Pe langa kilogramele in plus, iti vei pierde control asupra senzatiei de foame, iar asta poate duce la diabet si chiar la boli de inima. Asteapta pana cand iti este foame si dupa „rontaie”, insa mananca cand si cat iti este foame, nu ca sa termini tot ce este in farfurie.

Zapping – statul pe canapea prea mult în fata televizorului. Statul nu face niciodata bine sanatatii, iar atunci cand este in fata televizorului dulciurile si sucurile acidulate nu lipsesc. Incearca sa te uiti la o singura emisiune sau film timp de maxim doua ore, dupa fa putina miscare.

Shopping – cumparatul pana “nu mai am cu ce sa platesc intretinerea”. Girjile in urma lipsurilor financiare ridica nivelul stresului iar asta poate duce la excese. Stabilieste-ti un buget si educa-ti obiceiuri proaste.

Fast Food – mancatul exagerat. Fiecare are dreptul sa se “alinte” din cand in cand daca pofteste la “junk food”, insa nu ar trebui sa exagerezi. O dieta alcatuita din hamburgeri si cartofi prajiti nu are cum sa iti sune bine si sanatos, nu?

Arsurile solare – este „ok” dacă se intamplă o data pe an. Nu, nu este bine dacă lasi soarele sa iti arda epiderma in fiecare an. Soarele imbatraneste pielea si distruge acele fiber care mentin pielea elastica. Apeleaza cu incredere la cremele cu SPF !

Suparat / Stresat / Obosit – obiceiuri si felul cum reactionezi la ce te inconjoara care te aduce in aceste stari. O viata nefericita inseamna o cascada de hormoni ai stresului care se “distreaza” cu tensiunea si zaharul din sange, cu imunitatea si digestia slaba. Invata sa nu te mai stresezi, atunci cand iti vine sa ridici tonul sau sa “arunci” comentarii acide, pleaca. Mergi intr-un loc unde sa te linistesti si sa te impaci cu tine.

Saritul peste micul-dejun – Cu cat nutritionistii spun ca micul-dejun este masa cea mai importanta a zilei, cu atat oamenii sar peste ea. Corpul tau are nevoie de energie in mod constant, iar daca sari peste prima masa, de-a lungul zilei vei consuma mai multa mancare, ca sa compensezi. Lucreaza cu tine, mananca la 1-2 ore dupa ce te-ai trezit daca nu poti imediat.

Alcoolul – Consumul bauturilor alcoolice in exces este, pe termen lung, ca o alta pentru corpul tau. Ficatul are cel mai mult de suferință, apoi intervine tensiunea și depresia, iar în cazuri extreme boli de inimă și chiar pierderea memoriei. Bea ca sa simti aroma unui pahar sau doua de vin, alaturi de o mancare buna, nu ca sa te “destresezi”.

Fumatul – Pana si copiii stiu ca acest obicei este cel mai nesanatos de pe Pamant. Studiile arata ca fumatul cauzeaza 30% din bolile de inima si 80% din decesele in urma cancerului. Fumatul, ca si alcoolul sau drogurile, trebuie tratat ca o dependenta.

Sedativele – In ultimii ani, calmantele si sedativele au inceput sa fie folosite din ce in ce mai mult fara prescriptie. Pe termen lung, consumul acestora poate duce la ulcer, tensiune ridicata si chiar la atacuri de cord. Pastilele de dormit intra si ele in aceasta categorie, iar acestea te pot face confuz, chiar daca teoretic ar trebui sa iti faca bine. Fiecare durere are un leac, nu apela la unul “după ureche”.